اخبار روزفرهنگ و هنر

برترین موزه‌های جهان

چه از علاقه مندان به هنرهای زیبا باشید و چه از علاقه مندان به تاریخ، تعداد انگشت شماری موزه وجود دارد که مطمئناً نفس شما را بند می آورد و باید (حداقل یک بار) در طول زندگی خود از آنها دیدن کنید. معتبرترین موزه‌ها و گالری‌های جهان، تجربه‌ای شگفت‌انگیز از تماشای بزرگ‌ترین آثار هنری را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهند و در عین حال از مجموعه‌های چشمگیر خود برای نسل‌های آینده محافظت می‌کنند. از نیویورک تا پاریس و از رم تا سنت پترزبورگ، در اینجا لیست من از 10 بهترین موزه در جهان (یا حداقل، آنهایی که بیش از همه مرا تحت تأثیر قرار داده اند) با نمایش هایی بی نظیر که هم آموزش و هم الهام بخش هستند، آورده شده است.

10. RIJKSMUSEUM، آمستردام، هلند

موزه Rijksmuseum که در قلب میدان موزه آمستردام واقع شده است، یکی از مشهورترین موسسات هنری جهان است. این موزه برای اولین بار در سال 1800 با نام “Nationale Kunstgalerij” افتتاح شد. در آن زمان، این موزه در Huis ten Bosch در لاهه قرار داشت، اما در سال 1808، موزه به پایتخت جدید آمستردام منتقل شد. در این موزه 8000 شیء هنری و تاریخی به نمایش گذاشته شده است، از مجموع 1 میلیون شیء آنها از سال های 1200 تا 2000، حتی اگر زمان کمی دارید، قدم زدن در گالری افتخار به شما نگاهی اجمالی می دهد.

نکات مهم: دوشیزه ورمیر، سلف پرتره ون گوگ و مشهورترین نقاشی رامبراند: نگهبان شب را از دست ندهید.

9. پرادو، مادرید، اسپانیا

ساختمانی که امروزه موزه ملی دل پرادو را در خود جای داده است توسط معمار Juan de Villanueva در سال 1785 طراحی شده است. بنا به دستور شاه چارلز سوم، این ساختمان برای قرار دادن کابینه تاریخ طبیعی ساخته شد. با این حال، هدف نهایی ساختمان – به عنوان موزه سلطنتی جدید نقاشی ها و مجسمه ها – تصمیم نوه پادشاه، پادشاه فردیناند هفتم بود که توسط همسرش ملکه ماریا ایزابل دو براگانزا تشویق شد. پرادو در سال 1819 به روی عموم باز شد و امروزه با 3 میلیون بازدید کننده سالانه و حضور آنلاین که بیش از 10 میلیون بازدید کننده دارد، یکی از محبوب ترین مکان ها در دنیای هنر است.

آثار متعدد فرانسیسکو گویا، هنرمند مجردی که بیشترین نمایندگی را دارد، و همچنین هیرونیموس بوش، ال گرکو، پیتر پل روبنس، تیتیان و دیگو ولاسکز، برخی از نکات برجسته این مجموعه هستند.

8. موزه هنرهای مدرن (MOMA)، نیویورک، ایالات متحده آمریکا

موزه هنر مدرن (MoMA) که در سال 1929 به عنوان یک موسسه آموزشی تأسیس شد، به عنوان برترین موزه هنر مدرن در جهان اختصاص یافته است. موزه این تعهد را با ایجاد، حفظ و مستندسازی مجموعه‌ای با بالاترین مرتبه نشان می‌دهد که سرزندگی، پیچیدگی و الگوهای آشکار هنر معاصر را منعکس می‌کند. از هدیه اولیه هشت چاپ و یک طراحی، مجموعه MoMA به 150000 نقاشی، مجسمه و اشیاء طراحی و همچنین حدود 22000 فیلم، ویدئو، آثار رسانه ای، عکس های فیلم، فیلمنامه و اسناد تاریخی افزایش یافته است.

7. موزه های واتیکان، شهر واتیکان، ایتالیا

در حالی که شهر واتیکان خانه هیئت حاکمه کلیسای کاتولیک رومی و رئیس آن، پاپ است، این شهر-دولت کوچک در رم جاذبه‌های فرهنگی فراوانی را برای بازدیدکنندگان از هر مذهبی ارائه می‌کند. هیچ بازدیدی از شهر واتیکان بدون بازدید از موزه های مشهور جهانی واتیکان کامل نخواهد بود. آنها آثاری از مجموعه عظیمی را که توسط کلیسای کاتولیک و پاپ در طول قرن ها جمع آوری شده است، از جمله چندین مجسمه از مشهورترین مجسمه های رومی و مهمترین شاهکارهای هنر رنسانس در جهان به نمایش می گذارند.

6. مؤسسه اسمیتسونیان، واشنگتن دی سی، ایالات متحده

موسسه اسمیتسونیان بزرگترین موزه، مجموعه آموزشی و تحقیقاتی جهان است که 19 موزه و باغ وحش ملی دارد. این مؤسسه در سال 1846 با سرمایه‌ای از جیمز اسمیتسون انگلیسی (1765-1829) بنا به خواسته‌های او «با نام مؤسسه اسمیتسونیان، تأسیسی برای افزایش و انتشار دانش» تأسیس شد. چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد که اگر یک دقیقه در روز و شب را صرف تماشای هر شی در نمایشگاه کنید، در ده سال فقط 10٪ از کل سایت را خواهید دید. بنابراین، عاقلانه است که فقط روی یک یا دو نمایشگاه در دو یا سه موزه مختلف تمرکز کنید.

5. موزه دولتی هرمیتاژ، سنت پترزبورگ، روسیه

دومین موزه بزرگ هنر در جهان، موزه دولتی هرمیتاژ در سال 1764 تاسیس شد، زمانی که امپراتور کاترین کبیر مجموعه ای چشمگیر از آثار تاجر برلینی یوهان ارنست گوتزکوفسکی را به دست آورد. امروزه، موزه شامل بیش از 3 میلیون اثر هنری و مصنوعات فرهنگ جهانی است. این شامل نقاشی ها، آثار گرافیکی، مجسمه ها، آثار هنری کاربردی، مصنوعات باستان شناسی و اشیاء سکه شناسی است. این مجموعه ها مجموعه بزرگی از شش ساختمان تاریخی را در امتداد خاکریز قصر، از جمله کاخ زمستانی، محل اقامت سابق امپراتوران روسیه، اشغال می کنند.

4. گالری های اوفیزی، فلورانس، ایتالیا

گالری های اوفیزی در فلورانس طبقات اول و دوم یک ساختمان بزرگ را اشغال می کند که بین سال های 1560 و 1580 ساخته شده و توسط جورجیو وازاری طراحی شده است. این شهر به خاطر مجموعه های برجسته مجسمه ها و نقاشی های باستانی (از قرون وسطی تا دوره مدرن) مشهور است. مجموعه نقاشی های قرن چهاردهم و دوره رنسانس شامل برخی از شاهکارهای مطلق است. علاوه بر این، گالری دارای مجموعه ارزشمندی از مجسمه‌ها و مجسمه‌های باستانی از خانواده مدیچی است که راهروها را زینت می‌دهد و از کپی‌های رومی باستان مجسمه‌های یونانی گمشده تشکیل شده است.

3. موزه بریتانیا، لندن، بریتانیا

موزه بریتانیا در لندن در سال 1753 تأسیس شد و درهای خود را در سال 1759 افتتاح کرد. این اولین موزه ملی بود که تمام زمینه های دانش بشری را پوشش می داد و برای بازدیدکنندگان از سراسر جهان باز است. هیچ موزه دیگری مسئول مجموعه هایی با عمق و وسعت، زیبایی و اهمیت نیست. هشت میلیون شیء آن به ما این امکان را می دهد که تنوع خارق العاده فرهنگ های بشری، از جوامع کوچک گرفته تا امپراتوری های وسیع را کشف کنیم، شکل ها و عبارات بسیاری را که انسان ها به هر جنبه ای از زندگی داده اند، کشف کنیم، و متوجه شویم که چقدر به هم پیوسته اند.

2. موزه هنر متروپولیتن، نیویورک، ایالات متحده آمریکا

موزه هنر متروپولیتن شهر نیویورک، که به طور محاوره ای “مت” نامیده می شود، بزرگترین موزه هنر در ایالات متحده است. این موزه با ارائه بیش از 5000 سال هنر از سراسر جهان برای تجربه و لذت بردن همه، در دو مکان نمادین در شهر نیویورک زندگی می کند: خیابان پنجم Met و The Met Cloisters. Met از زمان تأسیسش در سال 1870 همیشه آرزو داشته است که چیزی بیش از گنجینه ای از اشیاء کمیاب و زیبا باشد. هر روز، هنر در گالری‌های موزه و از طریق نمایشگاه‌ها و رویدادهای آن زنده می‌شود و ایده‌های جدید و ارتباطات غیرمنتظره را در طول زمان و فرهنگ‌ها آشکار می‌کند.

1. لو لوور، پاریس، فرانسه

بازدید از موزه لوور و مجموعه‌های آن به بازدیدکنندگان امکان می‌دهد هنر غربی از قرون وسطی تا ۱۸۴۸ و همچنین تعداد زیادی از تمدن‌های باستانی را کشف کنند. با این حال، تاریخ دیگری را نیز برای کاوش ارائه می دهد. کاخ بزرگی که موزه را در خود جای داده است و قدمت آن به اواخر قرن دوازدهم بازمی‌گردد، یک درس واقعی در معماری است: از سال 1200 تا 2011، نوآورترین معماران به نوبه خود موزه لوور را ساخته و توسعه داده‌اند. این اقامتگاه سلطنتی که تا سال 1870 مقر قدرت بود، همچنین محل استقرار سران دولت فرانسه بود و یکی از پس‌زمینه‌های مهم تاریخ پاریس و فرانسه است.

اگر به مباحث فرهنگی علاقه مندید می‌توانید از سایر مقالات ما در حوزه فرهنگ و هنر بهره ببرید.

منبع:

theluxurytravelexpert.com

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا