اخبار روزگردشکری

برترین مکان ها برای بازدید در جهان

جهان پر از تنوع گسترده ای از مقاصد شگفت انگیز و مکان های زیبا برای بازدید است که تهیه لیستی از بهترین آنها می تواند دشوار باشد. به مسافری فکر می کنید که به هر دلیلی هرگز پا به خارج از شهر خود نگذاشته است، اولین مکان هایی که ممکن است از آن بازدید کنند کجاست؟

فهرست بهترین مکان‌های جهان برای بازدید باید شامل شهرهای بزرگی مانند نیویورک، پاریس، لندن و غیره باشد که هر کدام مملو از مکان‌های منحصر به فرد یا مکان‌هایی است که باید از آنها بازدید کرد. این فهرست همچنین شامل مکان‌ها، بناهای تاریخی و مکان‌های خاصی است که هر کدام به تنهایی ارزش بازدید دارند.

برای ایده‌های بیشتر در مورد اینکه کجا بروید و چه چیزی را ببینید، فهرست ما از بهترین مکان‌های دیدنی در جهان را بخوانید.

1. ماچو پیچو، پرو

ماچوپیچو که در بالای کوه های آند پرو واقع شده است، اکنون اعتقاد بر این است که یک خلوتگاه مقدس سلطنتی برای حاکمان اینکا بوده است. این مکان دورافتاده که در قرن پانزدهم پس از میلاد ساخته شد و کمتر از 100 سال بعد متروک شد، همچنان با سنگ کاری های کاملاً متصل، بدون ملات و سنگ های پیچیده خود شگفت زده می شود. بلوک های عظیم چند تنی سنگ کاملاً بدون استفاده از ملات یا سیمان به یکدیگر متصل می شوند.

سفر به ماچو پیچو معمولاً از شهر کوهستانی کوسکو، که پایتخت امپراتوری اینکاها بود، شروع می شود. کوسکو مکانی جذاب برای کاوش است – حتما چند روز قبل یا بعد از ماجراجویی ماچو پیچو را در آنجا سپری کنید.

می توان مسیر اینکاها را از کوسکو به ماچو پیچو پیاده روی کرد. پیاده‌روی کامل پنج روز طول می‌کشد، اما می‌توانید از نزدیک‌تر شروع کنید و پیاده‌روی یک، دو یا سه روزه را در طول مسیر انجام دهید. اکثر مردم از کوسکو سوار قطار می شوند که حدود سه ساعت و نیم طول می کشد.

ماچوپیچو اقداماتی را برای جلوگیری از گردشگری بیش از حد انجام داده و تعداد بازدیدکنندگان سایت را هر روز محدود کرده است. همه بازدیدکنندگان قبل از بازدید نیاز به مجوز دارند. آنها به راحتی از صفحه رزرو وزارت فرهنگ پرو تا چهار ماه قبل در دسترس هستند. بسیاری از وب سایت ها، به امید فروش تور، این اطلاعات را به اشتراک نمی گذارند.

2. گراند کانیون، آریزونا

این منظره باورنکردنی، یکی از هفت عجایب طبیعی جهان، در ایالت آریزونا در ایالات متحده است. این یکی از آن مکان‌های زیبایی است که عکس‌ها یا ویدیوها آن را به درستی انجام نمی‌دهند – درک اندازه و دامنه آن سخت است.

با تشکیل زمین شناسی در طول دو میلیارد سال گذشته، بله میلیاردها، تصور می شود که این دره 277 مایلی خود حدود پنج تا شش میلیون سال پیش آغاز شده است. این رودخانه توسط جریان رودخانه کلرادو شکل گرفته است که هنوز از طریق آن می گذرد و به فرسایش زمین شناسی در طول مسیر خود ادامه می دهد. پهنای گرند کانیون در جاهایی تا 18 مایل و عمق آن تا یک مایل می رسد. تصور کنید که روی لبه ایستاده اید و به یک دیوار صخره ای ناب نگاه می کنید که تقریباً یک مایل به سمت رودخانه پایین تر است.

بیشتر بازدیدکنندگان به منطقه ای می آیند که به آن حاشیه جنوبی گفته می شود. اینجاست که تعدادی مسیر پیاده روی چشمگیر به سمت گرند کانیون آغاز می شود و مناظر عالی در امتداد جاده حاشیه ای، معروف به Desert View Drive، گسترده شده است. طیف وسیعی از اقامتگاه‌ها در اینجا و اطراف آن موجود است، از چادرها گرفته تا استراحتگاه‌های لوکس روستایی در کنار دره‌ای که از کنده‌ها ساخته شده است. چند اقامتگاه نیز در حاشیه شمالی از راه دور یافت می شود.

بسیاری از بازدیدکنندگان از طریق راه آهن تاریخی گرند کانیون، که از شهر ویلیامز، آریزونا امتداد دارد، به دره دسترسی پیدا می کنند. خط ریلی 64 مایلی راهی سرگرم کننده برای رسیدن به دره با غذا و موسیقی زنده در داخل کشتی فراهم می کند. برای کسانی که ترجیح می دهند رانندگی کنند، مقالات ما را در مورد رانندگی به سمت شمال از فونیکس به گراند کانیون یا رانندگی از لاس وگاس به گرند کنیون ببینید.

محل اقامت: بهترین هتل ها در گراند کانیون

3. رم، ایتالیا

شهر ابدی بیشتر شبیه یک موزه غول پیکر و زنده است. بازدیدکنندگان در هزاران سال تاریخ غوطه ور و احاطه شده اند. این شهر نسبتاً جمع و جور است و یک برنامه سفر سه روزه شما را به حداقل تعداد مکان هایی که باید ببینید می رساند.

این سایت‌هایی که باید برای هر بازدیدکننده‌ای ببیند عبارتند از کولوسئوم و فروم رومی مجاور. پانتئون؛ و شهر واتیکان، کشوری مجزا در مرکز رم.

برای گشت و گذار در حومه رم نیز کمی وقت بگذارید. پیاده‌روی در امتداد قسمتی از مسیر آپیان، بزرگراه روم باستان، و بازدید از یکی از ویرانه‌های قنات در خارج از شهر را در نظر بگیرید.

اگر بعد از تمام کاوش‌هایتان دوست دارید به ساحل بروید، رم دارای مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از شهرهای ساحلی است که در فاصله کوتاهی از ساحل لاتزیو قرار دارند. از گرما، شلوغی و شلوغی شهر فرار کنید و در آب های خنک دریای تیرنین حمام کنید.

محل اقامت در رم: بهترین مناطق و هتل ها

4. مائوئی، هاوایی

این جزیره هاوایی طیف گسترده ای از تجربیات را برای بازدیدکنندگان ارائه می دهد. می‌توانید موج‌سواری کنید، از یک وعده غذایی در ساحل در یک استراحتگاه مجلل پنج ستاره در Wailea لذت ببرید، بر روی یک آتشفشان خاموش در پارک ملی Haleakala سوار اسب شوید، یا در جنگل‌های بارانی در کوه‌های غربی مائوئی پیاده‌روی کنید. مناظر طبیعی شگفت انگیز است – این واقعاً یکی از زیباترین جزایر جهان است.

وقتی صحبت از اقامت به میان می‌آید، اینجا برای همه چیزهایی وجود دارد، از تخت‌خواب‌ها و صبحانه‌های خانه‌های هیپی روستایی گرفته تا هتل‌های لوکس پنج ستاره. Wailea همه استراحتگاه های مجلل را دارد – مانند ساحل بورلی هیلز مائوئی. اگر در اینجا می‌مانید، حتماً به بیرون بروید و مدتی را در کیهی بگذرانید، جایی که مردم محلی در آن پاتوق می‌کنند.

محل اقامت: اقامتگاه های دارای رتبه برتر در مائوئی

5. ماسای مارا، کنیا

ماسای مارا در کنیا یک منطقه با تنوع زیستی باورنکردنی و یک مقصد محبوب سافاری است. این فرصتی است برای دیدن حیوانات “پنج بزرگ” (شیر، پلنگ، کرگدن، فیل و کیپ بوفالو) همه در طول یک سفر یا، اگر خوش شانس باشید، در یک بعد از ظهر.

منطقه حفاظت شده پارک ملی حفاظت شده ماسای مارا بسیار بزرگ است، بیش از 1500 کیلومتر مربع از علفزار عمدتاً تا دشت سرنگتی تانزانیا امتداد دارد. زمان های محبوب برای بازدید در طول مهاجرت های دو بار در سال است که اصلی ترین آنها در ماه های جولای و آگوست است. بیش از یک میلیون حیوان وحشی و حیوانات دیگر در گروه های بزرگ از منطقه عبور می کنند تا از یک منطقه تغذیه به منطقه دیگر بروند. بیشتر بازدیدکنندگان به نایروبی پرواز می کنند، سپس با یک هواپیمای کوچک بوته ای به مارا می روند.

6. نیوزلند

این کشور جزیره ای با زیبایی طبیعی خیره کننده، شهروندان مهربان و محبوبیت اخیر به دلیل استفاده از آن به عنوان محل فیلمبرداری فیلم های ارباب حلقه ها (و همچنین بسیاری دیگر)، یکی از مکان های عالی جهان برای بازدید است. تنوع زیستی در اینجا شگفت‌انگیز است – اعتقاد بر این است که نیوزلند یکی از آخرین مکان‌های روی زمین بود که ساکنان آن انسان بود.

بازدید خود را از اوکلند با فرهنگ، تاریخ و موزه‌های آن آغاز کنید. مدتی را در آب و در ساحل بگذرانید – بندر Waitemata دارای سواحل، همراه با طیف وسیعی از فعالیت‌های قایقرانی و قایق‌سواری است.

برای آشنایی و تجربه فرهنگ بومی مائوری از منطقه روتوروا دیدن کنید و به کوئین‌تاون بروید تا طیف وسیعی از ورزش‌های اکشن شدید در فضای باز کشور را تجربه کنید. به یاد داشته باشید، اینجا جایی است که بانجی جامپینگ اختراع شد.

7. استانبول، ترکیه

پایتخت ترکیه مقصد دیگری است که ترکیبی عالی از فرهنگ، غذا و تاریخ را ارائه می دهد. هزاران سال تاریخ در اینجا وجود دارد که از یونانیان باستان و رومیان باستان شروع می شود و به امپراتوری عثمانی منتهی می شود.

در اینجا ترکیبی از چیزهای جدید و جاودانه وجود دارد که شبیه هیچ جای دیگری نیست. می توانید روز را به خرید و شب را در یک رستوران فوق العاده با خوردن غذاهای عالی ترکی و رقصیدن با موسیقی ترکی بگذرانید، سپس صبح (خیلی زود) با صدای اذان یا اذان صبح اسلامی بلند شوید. از بلندگوهایی که بر فراز مناره‌های مساجد شهر پخش می‌شود، این صدا در پشت بام‌ها پخش می‌شود.

استانبول دارای حمل و نقل عمومی عالی است، که به این معنی است که به راحتی می توانید در اطراف و مکان ها و بناهای تاریخی کاوش کنید. مکان هایی که حتما باید ببینید عبارتند از مسجد آبی، ایاصوفیه و کاخ توپکاپی.

8. انگکور وات، کامبوج

آنگکور وات که درست خارج از شهر سیم ریپ کامبوج واقع شده است، بزرگترین مکان مذهبی در جهان است. این معبد در ابتدا به عنوان یک معبد هندو و مقبره برای حاکم خمر در اوایل قرن دوازدهم ایجاد شد و در پایان قرن دوازدهم به یک معبد بودایی تبدیل شد. فقط بخشی از یک شهر باستانی عظیم. انگکور وات منطقه معبد است، انگور تام منطقه شهر و کاخ بود. صدها مکان ویرانه دیگر در این منطقه وجود دارد که همگی بخشی از پایتخت باستانی آنگکور هستند.

سیم ریپ و معابد و ویرانه های آن در حال حاضر از طریق پروازهای روزانه از هنگ کنگ و سایر شهرهای بزرگ آسیایی به راحتی قابل دسترسی هستند. اقامتگاه‌ها از مهمان‌خانه‌های ارزان قیمت گرفته تا استراحتگاه‌های مجلل و مجلل، با همه چیز در این بین، متغیر است.

محل اقامت: محل اقامت در Siem Reap: بهترین مناطق و هتل ها

9. لندن، انگلستان

این شهر تاریخی انگلیسی مقصد دیگری است که مملو از مکان‌های باورنکردنی برای بازدید است. سفر به لندن فرصتی برای بازدید از مکان های نمادین مانند پل برج، کاخ باکینگهام و برج لندن است.

با دیدن یک نمایش تئاتر وست اند یا تماشای اجرای موسیقی در رویال آلبرت هال، از مرکز فرهنگی بودن شهر نیز بهره ببرید. لندن مدرن همچنین شهری است با غذاخوری‌های خوب، هتل‌های مجلل و خرید در سطح جهانی.

موزه‌ها را از دست ندهید، موزه بزرگ بریتانیا رایگان است و معمولاً بسیار شلوغ است. برای بازدید از مجموعه والاس، یک موزه رایگان در خیابان آکسفورد، وقت بگذارید. یکی از بزرگترین مجموعه های مبلمان و ظروف چینی در جهان به همراه چند نقاشی مهم استاد قدیمی را دارد.

محل اقامت: محل اقامت در لندن: بهترین مناطق و هتل ها

همچنین در باترین ها می‌توانید برترین اخبار روز را مشاهده کنید.

منبع:

planetware.com

 

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا